İş Bankası çalışanlarının oyunu İşVille ödül aldı

İş Bankası’nın, ‘Bankacılıkta Efsane Ol’ sloganıyla çalışanlarına yönelik hazırladığı bilgi yarışması ve strateji oyunu İşVille , Learning Technologies Awards’ın ‘En İyi Öğrenme Oyunu’ kategorisinde altın ödüle layık görüldü.

Türkiye İş Bankası Yetenek Yönetimi Bölümü tarafından hazırlanan ve ‘Bankacılıkta Efsane Ol’ sloganı ile yola çıkan bilgi yarışması ve strateji oyunu İşVille , Learning Technologies Awards’da “En İyi Öğrenme Oyunu” kategorisinde altın ödülün sahibi oldu. İngiltere merkezli ödül, her yıl düzenleniyor ve teknoloji odaklı öğrenme araçlarına yönelik Avrupa’nın en büyük ödülü olarak değerlendiriliyor.

Faaliyetine 2005 yılından bu yana ODTÜ Teknokent’te devam eden Pixofun firması işbirliği ile geliştirilen ve İş Bankası’nın ilk ‘oyunlaştırma’ projesi olan İşVille , banka çalışanlarının bankacılık bilgilerini artırmayı ve desteklemeyi amaçlayan, çevrim içi bir bankacılık bilgi yarışması ve strateji oyunu. Modern teknolojinin öğrenme süreçlerine entegrasyonu çabasının bir ürünü olan İşVille , basit bir mantıkla başlayan, öğrenmesi kolay, stratejik bir oyun olarak tasarlandı.

Bankanın genç bir çalışan profiline sahip olması, modern öğrenme yöntemlerinin takip edilmesi ve yeni teknolojilerin eğitimlere dâhil edilmesinde etkili olurken; günlük hayatın her alanında çeşitli teknolojik gelişmelerin çıktıları ile yüzleşen ve bizzat kullanıcısı olan çalışanların öğrenme imkânları anlamında da beklentileri bu yönde şekilleniyor.

Banka çalışanları tarafından büyük bir ilgiyle karşılanan, Internet Explorer gibi tarayıcılara ek olarak Android ve iOS işletim sistemine sahip mobil cihazlar üzerinden erişime açık olan İşVille ; çalışanlarca her an ve her yerden ulaşılabilen bir öğrenme aracı olarak kullanılıyor.

isville

4 binin üzerinde banka çalışanı strateji oyununu oynadı

Oyunun aktif olarak oynandığı 25 Mayıs – 1 Temmuz 2016 tarihleri arasında 4006 banka çalışanı; İşVille strateji oyununu oynadı ve toplam 64 bin 179 kez giriş yaptı. Ayrıca, çalışanlarca toplam 1 milyon 42 bin 66 adet soru cevaplandırıldı.

İşVille “Ana Dünya” ve “Banka Şubesi” olarak iki temel bölümden oluşuyor. Oyun ile banka şubesindeki müşterilerin sorularına zamanında ve doğru yanıtlar vererek şube seviyesinin yükseltilmesi; bankanın faaliyet alanını genişleterek sürdürülebilir ve kârlı bir iş modeli kurulması amaçlanıyor. Doğru yönetilen banka, refah seviyesi yüksek bir şehir kurma ve yaratma imkânına sahip oluyor. “Banka Şubesi” bölümünde; müşterilerin sorularına zamanında ve doğru yanıtlar verdikçe oyuncu şube puanını artırabiliyor. Bu puan, bankanın bir sonraki seviyeye atlamasını sağlıyor. Bankanın seviyesi yükseldikçe hem hizmet verdiği gişe sayısı artıyor hem de faaliyet alanı genişliyor. Oyuncunun seviye atlayabilmesi için en önemli kaynak, şubeye gelen müşterilerin sorduğu sorular ve sorulara verilen doğru yanıtlardan sağlanıyor.

Çalışanların görüş ve önerileri dikkate alınarak geliştirilmeye devam edilen İşVille’in; ilerleyen dönemler için de yeni özellik ve içeriklerle modern bir öğrenme aracı olarak İş Bankası çalışanlarının kullanımına sunulması planlanıyor.

Singapur havayolları uçuş sayılarını arttırıyor