Bulut bilişim oyun sektörüne yeni bir yorum getiriyor

bulut bilişim oyun sektörü

Dünya çapında olduğu gibi Türkiye’de de online oyun sektörü hızla büyüyor. Geniş bant erişiminde artış, birden fazla oyuncunun aynı anda uzaktan oyunlara dahil olması ve oyun platformlarının gelişimiyle birlikte milyonlarca oyuncu her gün online oyun oynuyor.

30 milyonun üzerinde oyuncu sayısıyla 878 milyon doları aşan dünyanın en büyük 18. oyun pazarı haline gelen Türkiye için bu rakamlar; ne denli önemli bir pazardan söz ettiğimizi gözler önüne seriyor. Ardında yüksek hızda bir internet bağlantısı ve veri merkezindeki sunucular bulunan; telefonlar, kişisel bilgisayarlar ya da konsollardan oynanan online oyunlar, dünya çapında yıllık 20 milyar doların üzerinde değer yaratıyor.

Çoğunlukla bulut tabanlı veri merkezi çözümlerine ihtiyaç duyan oyun altyapılarının sürekli çalışır halde olmasının önemine değinen Radore Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kubilay Akyol şunları söyledi; “Dijital oyun sektörünün 2020 yılına gelindiğinde ayda 3 bin petabaytlık trafik oluşturması bekleniyor. Aynı zamanda online ve mobil oyun sektöründe; hem hizmet sağlayıcılarda hem de oyuncu kitlesinde en ufak bir kesinti ya da anlık gecikmeye karşı büyük bir hassasiyet mevcut. Hizmet kalitesi açısından milisaniyelerin bile önemli olduğu ve oldukça büyük miktarda veri aktarımlarının gerçekleştiği bu sektörde yerel bir veri merkezinden profesyonel hizmet almak, oyunlardaki gecikme sürelerini azaltmak ve oyun deneyimini üst seviyeye taşımak için büyük bir avantaj sunuyor.”

5G sonrası bulut üzerinden oynanan oyunlar talebi artıracak

Aslında tüm bu online oyun ortamı ve milyonlarca oyuncunun sürekliliği ardındaki bulut yapısını ayakta tutan veri merkezlerine bağlı. Bulut depolama ve işlem kapasiteleri oyunculardan gelen veri talebini karşılamak üzere geliştiriliyor ve süreklilik için Tier III veri merkezleri tercih ediliyor.

Önümüzdeki dönemde yaygınlaşması beklenen ve sektördeki ihtiyacı artıracak olan konu ise “bulut üzerinde oyun” (cloud gaming). En basit haliyle sistem, oyuncuların kendi yüksek performans sunan sistemlerini satın almak ya da sürekli donanımlarını; yazılımlarını güncellemek zorunda kalmak yerine bulut üzerinden, oyunun online olarak istenen cihazda oynanmasını kapsıyor. Yüksek bant genişliğine ihtiyaç duyan bu sistemin 5G’den sonra hız kazanması bekleniyor. Bulut üzerinde oyunun yaygınlaşması ise veri merkezlerinde kökten değişikliklere sebep olacak.

E-spor 5 milyar dolar hacme ulaşacak