Google Oyun Geliştirme Stüdyolarını Kapatıyor

Google kendine özel oyunlar yapmaktan vazgeçti

Bir yıllık sürecin ardından Google oyun stüdyolarını platform çalışmalarına odaklanmak için kapatıyor. Bulut tabanlı oyun servisi Stadia için bir oyun geliştirme stüdyosu oluşturan dev firma bu amacından çabuk vazgeçmiş görünüyor. 

İnternet devi Google, bulut tabanlı oyun servisi Stadia stratejisinde değişikliğe gitti. Başka bir deyişle firma platformun geleceği için oyun geliştirme çalışmalarına son verdi.

Google konu hakkında bir açıklama yayınladı. Açıklamadan hemen önce çıkan haberlerde ise sürecin bir dizi proje iptali olarak başladığı yer aldı. Devamında ise firma asıl işi olan bulut tabanlı servislere odaklanmaya karar verdi. Böylelikle Google imzalı bir oyun ihtimali şimdilik ortadan kalktı.

Stadia projesinin başkan yardımcısı Phil Harrison konuya açıklık getirdi. Google’ın bakış açısından bu gelişmenin ne anlama geldiğini aktardı. Hem bulut tabanlı oyun endüstrisini genişletmenin hem de Stadia’nın uzun ömürlü bir projeye dönüşmesinin amaçları olduğunu söyledi.

“2021’de oyun geliştiricilerinin ve yayıncılarının platformumuzdaki teknolojilerden yararlanmalarına çabalıyoruz. Bunun yanında oyunları doğrudan oyunculara sunmalarına yardımcı olmak için çalışıyoruz. Stadia’nın gelişmiş teknik altyapısı ve platform araçları üzerine kurulu bir çözüm geliştirecek ortaklarla çalışmak için bir fırsat görüyoruz. Bunun Stadia’yı sektörün büyümesine yardımcı olacağına inanıyoruz. Platformun uzun vadeli bir işletmeye dönüşeceği en doğru yolun bu olduğuna inanıyoruz.” Bunlar Phil Harrison’ın konu ile ilgili sözleriydi.

Google kendi platformuna özel oyun yapmaktan vazgeçti

Harrison Google’ın kendi özel oyunları için yatırım yapmaktan vazgeçtiğini iletti. Bunun sebebinin sıfırdan sınıfının en iyisi oyunlar yaratmanın uzun yıllar alması olduğunu ekledi. Ayrıca, bu amaçla yapılan yatırımların ve maliyetin katlanarak arttığını söyledi.

Google’ın Stadia için kurulan iki stüdyo da ışıklarını söndürdü. Bu stüdyolardan biri Kanada’nın Montreal kentinde diğeri ise ABD’nin Los Angeles kentindeydi. Kapanmadan etkilenen 150 oyun çalışanı ise öncelikle Google içinde eritilecek. Harrison bu konuda, “Gelecek aylarda, çoğu geliştiricimiz yeni rollere gelecek. Bu yetenekli çalışanlara yeni roller bulmaya ve onları desteklemeye kararlıyız.” dedi. Değişim sonucunda Jade Raymond’ın 2019’da kurulan Stadia Games and Entertainment ekibini dağıtıyor. Montreal stüdyosunun sona ermesiyle bu grup da Google ile bağını koparmış durumda.

Bulut oyun piyasası yoğun bir rekabetin odağı halinde. Halihazırda dünyanın her yerinde serverları bulunan dev internet şirketleri de bu konuda avantajlı. Google’ın da asıl işi olan bulut kısmına odaklanıp oyun tarafını ise tecrübeli firmalara bırakmış olması en azından platform oturana kadar doğru bir karar.

Diğer haberler:

>> Cyberpunk 2077 Güncellemesi Tüm Dikkatleri Üstüne Çekti: İşte O Güncelleme

>> GeForce Now Chrome Tarayıcılar ve M1 Maclere Geldi