Yapay Zeka İle Çözünürlük Yükseltme Özelliğini Micorsoft da Geliştiriyor

Microsoft’un hazırladığı yapay zeka ile çözünürlük yükseltme teknolojisi bilgisayar tarafına da yarayacaktır

Nvidia DLSS gibi bir yapay zeka ile çözünürlük yükseltme teknolojisi de Microsoft da geliştiriyor. Böylece gelecekte yüksek performanslı ve yüksek çözünürlükte oyunlar mümkün olacak. 

Oyun sektörünün en büyük sorunlarından biri hızla yükselen ekran çözünürlükleri. Kısacası ekran kartı teknolojisi, günümüzde 8K’nın telaffuz edildiği dönemde o kadar da hızlı gelişmiyor. Şimdilik 4K çözünürlükte yüksek performans oyun oynamanın imkanı olsa da bu ancak çok pahalı üst seviye kartlarla mümkün. Özetle ekran kartlarının hakim olduğu çözünürlükler 1080p ve 2K dolaylarında kaldı. Bu yüzden Nvidia “Derin Öğrenme Süper Örnekleme” yani DLSS teknolojisi ile öncü bir adım attı.

Yapay zeka ile çözünürlük yükseltme teknolojisi ile düşük çözünürlükte işlenen görüntülerin yüksek çözünürlüğe yüksek performans ve görsel kaliteyi düşürmeden çıkmasını sağlıyor. Onu takiben AMD de açık kaynaklı FidelityFX Süper Çözünürlük (FSR) özelliğini kullanıma açtı. Hatta Epic de Geçici Süper Çözünürlük (TSR) isimli benzer bir teknoloji yaptı. Şimdi bu teknolojiye sahip firmalar arasına Microsoft da katılma hazırlığı yapıyor.

Microsoft gelecek nesil oyunların hem grafik kalitesi hem de performans açısından en iyiyi yakalamak için çalışan firmalar arasında. Kısacası firma düşük kare hızına düşmeden 4K televizyonlarda harika görünen oyunlar yapmak istiyor. Halihazırda FidelityFX’in olduğu AMD platformunu kullanan firmanın konsolları bu teknolojiye hazır. Bu yüzden dev firma Xbox Series X ve S için DLSS teknolojileri hakkında çalışmalar yapıyor.

Radeon kullanıcıları FidelityFX ile 40 oyunda görsel efektleri deneyimleme şansına sahip

Microsoft’un hazırladığı yapay zeka ile çözünürlük yükseltme teknolojisi bilgisayar tarafına da yarayacaktır

Konsolları odaklanan bu teknoloji Microsoft bağlantısıyla tabii ki bilgisayarlara da yarar sağlayacaktır. Lakin Microsoft’un bu teknoloji konusunda önceliği konsollar durumunda. Ayrıca Microsoft Xbox ekibindeki personel sayısını da artırma peşinde. Firma bu teknoloji için çalışması muhtemel makine öğrenimi ve grafik uzmanı mühendisler arıyor. Eğer bu teknolojide Microsoft Sony’e çalım atabilirse bu oldukça kıymetli olur.

Bu alanlarda uzman çalışanları bünyesine katmak Microsoft’un şu anki odağı konumunda. Firmanın halihazırdaki DirectML API’si de konsollardaki performansı olumlu etkileyecek bir teknoloji. Buna eklenen bir de DLSS benzeri bir teknoloji konsolların geleceğine dahi yön verecek bir gelişmeler silsilesinin başlangıcı olacaktır.

Diğer haberler:

>> Rockstar Games GTA 6 Oyunu İyice Can Sıkmaya Başladı: Oyuncular İsyanda

>> Qualcomm Snapdragon 895 4 nm üretim sürecinden geçecek: İşte detaylar